Başlangıç > Borsa, Finans > Portfoy Takip Excel Dosyası V3

Portfoy Takip Excel Dosyası V3

15-02-2017 güncelleme: Portfoy Takip Excel Dosyası V4

Herkese merhaba;

portfoy_yonetimi_2003_isyatirim dosyasını indirerek daha önce hazırlamış olduğum dosyalarda oluşan sorunları çözebilirsiniz.

Not: Bu versiyonda temel analiz diyebileceğimiz bilançolar yer almıyor.

Bu versiyonda fiyatlar Volkan bey’in https://halilibrahimkara.wordpress.com/2012/08/01/hisse-takip-ve-portfoy-yonetimi-excel-dosyasi/#comment-80 adresindeki uyarısıyla/önerisiyle “iş yatırım“‘ın websitesinden alınmaktadır.

Karşılaştığınız bir sorun olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

NOT: Ufak bir formül hatası oluştuğundan 17.10.2013 tarihinde yazıyı ilk yayınladığımda indirenlerin tekrar indirmesini rica ediyorum.

  1. Ahmet
    16 Kasım 2014, 19:19

    Öncelikle merhaba. Is yatırımdan fiyat bilgisini exele otomatik olarak nasıl alıyorsunuz. Bir yöntemi varsa öğrenmek isterim. Bende, iş yatırımdan fiyat bilgisini ve Açıklanan bilanço bilgisini, otomatik çekmek istiyorum. Kopyala yapıştırdan anam ağladı. Selamlar bol kazançlar.

  2. Ahmet
    16 Kasım 2014, 19:26

    Öncelikle merhaba. İş yatırımdan fiyat bilgisini otomatik olarak nasıl çekiyorsunuz. Yardımcı olabilirseniz memnun olurum. Bende fiyat bilgisi ve yayınlanan bilançoları otomatik aaya çalışıyorum. Kopyala yapıştırdan anam ağladı. Daha önce Gedik yatırımdan alıyormuşsunuz anladığım kadarıyla , bende ayrıca Garanti yatırımdan Bilanço verisini çekmeyi istiyorum ancak fazla bilgim yok. İş bankasından data alma konusunda yardımcı olursanız, belki Garanti yatırımda da başarılı olabilirim.

  3. Hüsnü
    18 Kasım 2015, 10:25

    http://tr.investing.com/indices/ise-100-components
    ben bu sayfayı da web query ile çekmek istiyorum. Ama hata veriyor. Neyle çekebilirim biliyor musunuz?

    • 23 Kasım 2015, 09:25

      Merhaba;
      Excelde çekebildim ben ancak bütün sayfayı çekiyor.Yani sadece belli bir bölümünü çekemiyor. Dolayısıyla sizin hepsini bir sayfaya çekip oradan istediğin değerleri baka sayfaya çekmeniz gerekiyor.

  4. cemal
    09 Nisan 2016, 12:51

    Halil bey selamlar
    portföy yönetimi 2003 diye bir excell tablosu indirdim.
    emeğinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.Tabloyu öğrendikçe kendime göre
    güncellemey yapmaya çalışıyorum.Bir nokta da takıldım.Sizin aldığınız K/Z sütununda
    (kar/zarar) / toplam yatırım kısmı ile bir yüzde bulmuşsunuz.Buradaki mantığa göre yaparsak yanlış sonuç çıkıyor çünkü toplam yatırım dediğimiz kısımda ilk yatırdığımız tutardan, zararda isek zarar tutarı düşülmüş oluyor yada kar da isek kar tutarı eklenmiş oluyor bu da yüzdesel olarak yanlış hesap veriyor.Bu benim hesabıma göre olduğu için böyle yazdım ama atladığım bi nokta mı var,ben mi yanlış yapıyorum,sizin hesaptaki nüans nedir öğrenmek isterim.Teşekkürler…

  5. 09 Nisan 2016, 12:59

    Halil bey selamlar.portföy yönetimi 2003 excel tablonuz için emeğinize sağlık,teşekkürler
    Tabloyu kendime göre tasarlarken yüzdelik kısımda sanki mantık hatası var gibi geldi.
    K/Z yüzdesi bulurken formüle dahil edilen toplam yatırım kısmı eksik kalmıyor mu?Yani hisse zararda ise zarar toplam yatırımdan düşülmüş,kar da ise eklenmiş rakam olduğu için yanlış sonuç veriyor gibi geldi,ya da siz tablonun sahibi olduğunuz için acaba dikkat etmem gereken farklı bir nüans mı var?açıklayabilirseniz sevinirim.Tekrar teşekkürler…

  6. 10 Nisan 2016, 02:22

    Cemal bey merhaba;

    Sanırım anasayfadaki “% KAR Yüzde” kısmından bahsediyorsunuz.

    Öncelikle düşüncenizde haklısınız şimdi tekrar bakınca bir tutarsızlık mevcut ama şimdi bile bakınca “zararımı nasıl hesaplarım” sorusuna net bir cevap veremedim.

    Çok uzun zaman oldu o mantığı kuralı ancak şimdi bakınca şöyle bir şey diyebilirim.
    (aşağıdaki hesap exceldeki formülle aynı değil. Farklı zamanlardaki bakış açım diyebiliriz:)

    —- lerin arasında boğulmak istemezseniz en altı okuyabilirsiniz.

    ————————————————————–
    Öncelikle elimizde mevcut net kar/zarar rakamı olsun. Bunu bulabilmek için.

    (Mevcut kar Zarar tutarı) =(Elimizdeki mevcut hisse değeri) + (Sattığımız hisse değeri) – (hisseleri alış maliyetimiz) – (Elimizdeki kalan lotu satarken ödeyeceğimiz komisyon tutarı)

    Örnek verelim:
    Garan 8 TL den 100 Lot aldık. Toplam maliyetimiz 800 TL

    Garan fiyatı 9 TL oldu 50 Lotunu sattık. Elimize 450 TL geçti.

    Elimizde 50 Lot kaldı.

    Garan fiyatı 6 TL ye düştü. Elimizdeki 50 Lotun değeri 300 TL.

    Şimd formüle bakalım.

    (Mevcut kar zarar tutarı) = 300 + 450 – 800 – (50*0.002) = – 50.10 TL

    Şimdi de kar/zarar yüzdemizi bulalım.

    Yüzde = (Net kar zarar) / (Bu ticaretten zararsız çıkmamız için gereken para)
    Yüzde = -50.10 / (300+50,10)= %14 Zarar

    Son kısım aslında biraz göreceli bir kavram. Ben zararımı bu şekilde hesaplamışım yani.
    ————————————————————–

    50 tl zararım var elimde 300 tl lik hisse var. Yani Hissenin değeri 350 TL olsaydı zararım olmayacaktı. Bu durumda anaparam sanki 350 TL ymiş gibi düşünüp hesap yapardım şimdiki düşüncem olsaydı..

    Umarım kafanız daha fazla karışmamıştır. Dediğim gibi o kısım evet biraz tutarsız olmuş olabilir.

    iyi günler.

  7. seval çalışkan
    23 Nisan 2016, 23:46

    merhaba ezcel programını yükleyemedim nedenini anlayamadım yardım cı olabilirmisiniz teşekürler

  8. yusuf
    30 Ocak 2017, 16:44

    Merhaba Halil Bey,
    Mevcut hissedeki kar/zararımızı da şablona eklersek daha faydalı olmaz mı?
    Sattığımız hisselerin kar/zarar yüzdesi + mevcut hisselerin değerinin kar/zarar yüzdesi
    Sanırım şu yeterli oluyor yorumunuz nedir?
    Kar/Zarar yüzdesi =K18/K6

  9. Yusuf
    11 Şubat 2017, 00:47

    Excel programınız hisse verilerini getirmiyor, güncelleyebilir misiniz.

  10. fatih
    11 Şubat 2017, 21:53

    merhabalar
    sizin paylaşmş olduğunuz excell portföy yönetim programını kullanıyorum.
    bu program verileri işyatırımdan alıyordu.sanırım iş yatırımda sayfa çalışmıyor artık.güncellenemiyor veriler.
    başka hangi siteden alabiliriz verileri. Yardımcı olabilir misiniz ?

  11. YAKUP
    15 Şubat 2017, 11:14

    İŞ YATIRIMDAN KAYNAKLI BİR SORUN VAR SANIRIM TABLODA DÜZENLEME ŞANSINIZ VAR MI ACABA ?

  12. 15 Şubat 2017, 21:14

    Merhaba;
    https://halilibrahimkara.wordpress.com/2017/02/15/portfoy-takip-excel-dosyasi-v4/ adresinde çalışan versiyonunu bulabilirsiniz.

  13. MERT
    15 Mart 2017, 21:25

    DOSTUM DOLAR BAZLI MALIYET HESAPLAMASI EKLENEBILIR MI ACABA bence cok onemlı bır ozellık

  14. AHMET TARIK OCAK
    19 Ağustos 2017, 14:45

    Çok teşekkürler güzel bir çalışma fakat güncelleme yapmak istediğimde fiyat güncelleme olmuyor nedeni nedir acaba ? Teşekkürler

  1. 18 Ekim 2013, 00:07
  2. 18 Ekim 2013, 00:07

Yorum bırakın